Ἀκάθιστος Ὕμνος



Σήμερα τοποθέτησα λίγα λουλούδια ,πασχαλιές μυρίζει Πάσχα το τερπνόν ,  στην εικόνα της Παναγιάς μας. Βρίσκεται ακόμα στο μέσον του ναού από τους Α χαιρετισμούς που ψάλλαμε όλοι μαζί . Προσευχή - ικεσία προς τον Υιόν της Χριστό μας να άρει την ασθένεια από κάθε´συνανθρωπό μας που νοσεί απο τον ιο. Η εκκλησία  βουβή. Μόνο τα πουλιά κελαηδούν , υνμούν και αυτά τον Θεό. Ακούγεται  το τσιτσίρισμα από το καντήλι, θα σβήσει, οχι δεν θα το αφήσω πρέπει να του βάλω λάδι. Πρέπει να εφοδιάσουμε την πνευματική μας   ζωή με προσευχή και μετάνεια.

Υπομονή αδέλφοί μου  όπου να είναι θα σημάνουν οι καμπάνες.Η Εκκλησία μας λέει να κάνουμέ ΥΠΑΚΟΗ και όταν με καλό αρθούν  τα μέτρα τότε θα σημάνουμε τις καμπάνες γιατί η κρούση τους συμβολίζει και είναι το στόμα του Θεού, της Εκκλησίας, που μιλά στα τέκνα της και τα καλεί να προσέλθουν στο Ναό, στον οίκο του Πατρός τους να προσευχηθούν, να ξεκουραστούν πνευματικά, να γιατρευτούν, να δυναμώσουν, να ενθαρρυνθούν, να παρηγορηθούν, να ευχαριστηθούν, να κλάψουν, να χαρούν, να κατακτήσουν την ελπίδα, να κερδίσουν τη Σωτηρία τους. Εμπιστονύνη στον Θεό. Καλή Ανάσταση στις ψυχές μας, Μεθ´ημών ο Θεός.


κάθιστος μνος εναι «Κοντάκιον». «Κοντάκια» παλαιότεραλέγοντο λόκληροι μνοι, νάλογοι πρς τος «Κανόνες». νομασία φείλεται μλλον στ κοντ ξύλο π το ποίου τυλίσσετο μεμβράνη πο περιεχε τν μνο. Τ πρτο τροπάριο λέγετο «προοίμιο» «κουκούλιο» κα τ κολουθοντα λέγοντο «οκοι»,σως διότι λόκληρος μνος θεωρετο ς σύνολο οκοδομημάτωνφιερωμένων στ μνήμη κάποιου γίου. Κοντάκιο λέγεται συνήθως σήμερα τ πρτο τροπάριο νς τέτοιου μνου.
κάθιστος μνος περιέχει προοίμιο κα 24 «οκους». Τ προοίμιό του σήμερα εναι τό: «Τ περμάχω Στρατηγ».
«κροστιχίδα» το μνου εναι λφαβητική, δηλαδ κολουθε τσειρ τν γραμμάτων Α΄, Β΄, Γ΄, Δ΄ ως Ω΄.
«φύμνιο» λέγεται τελευταία φράσις το μνου ποπαναλαμβάνει λαός. «φύμνια» κάθιστος μνος χει δυό: Τ«Χαρε, Νύφη νύμφευτε» στος περιττος «οκους» (1,3,5,7,κτλ) κατ «λληλούϊα» στος ρτίους (2,4,6,8 κτλ).
κάθιστος μνος ρχίζει μ τν Εαγγελισμ τς Θεοτόκου καπειτα ναφέρεται σ λλα γεγονότα, πως τς σαρκώσεως τοΚυρίου, τς θεώσεως τν νθρώπων κα τς θεομητορικς ξίας τς Θεοτόκου.
Ποιητς πο ν μν πιδέχεται ντιρρήσεις δν δόθηκε μέχρι σήμερα. Ο περισσότεροι θεωρον τν μνο ς ργο το Ρωμανο τοΜελδο.
Κατ τ τος 626 Κωνσταντινούπολη πολιορκήθηκε π τος Πέρσες κα βάρους. βασιλέας ράκλειος πουσίαζε στ Μικρ σία σπόλεμο κατ τν Περσν. Τότε φρούραρχος Βνος μαζ μ τν Πατριάρχη Σέργιο νέλαβαν τν περάσπιση τς ατοκρατορίας. Πατριάρχης περιέτρεχε τ πόλη μ τν εκόνα τς Παναγίας κανεθάρρυνε τ πλήθη κα τος μαχητές. Ξαφνικ γινε φοβερςνεμοστρόβιλος πο κατέστρεψε τν χθρικ στόλο κα τ νύκτα τς 7ης πρς τν 8η Αγούστου, ναγκάσθηκαν ν φύγουν πρακτοι. λας πανηγυρίζοντας τ σωτηρία του, συγκεντρώθηκε στ Να τς Παναγίας τν Βλαχερνν κα λοι ρθιοι ψαλλαν τν π τότε λεγόμενο «κάθιστο» μνο στν Παναγία, ποδίδοντας τ«νικητήρια» κα τν εγνωμοσύνη τους στν «περμάχω Στρατηγ».
κάθιστος μνος ψάλλεται π τότε τμηματικ στς πρτες τέσσερις Παρασκευς τς Μεγάλης Σαρακοστς κα λόκληρος τν Πέμπτη βδομάδα τν Νηστειν. κάθιστος μνος εναι να ριστούργημα τς παγκοσμίου θρησκευτικς ποιήσεως κα δημοφιλέστατος.

Δημοφιλείς αναρτήσεις